lördag 8 juni 2013

Kolla!




Vilken snygg flaska jag snubblade över härom dagen. Och innehållet lovar 100% ekologiskt odlade ingredienser. Ännu bättre! Nu ska jag bara hitta en skön stund för att prova den och förhoppningsvis njuta av innehållet. 

Problemet är att snart har hela långhelgen gått förbi och jag känner inte att jag har hittat den där rätta stunden än.

Har stunden inte funnits eller är det jag som är dålig på att ta de små stunder som finns och utnyttja dem? 

Jag som alltid har tyckt om mig själv för att jag faktiskt har varit bra på att uppskatta det lilla. 

En vacker solnedgången vid en stenstrand har gjort mig mer glad än en dyr middag på den fiiina restaurangen i den stora staden. Eller är en vacker solnedgång med bara oss två mer av en stor gest i min tid just nu? Måste jag söka mig längre ned för att finna stunder av lugn, lycka och njutning? Ska jag vara nöjd med fem minuter? Är det där jag är nu? 

Ska man nöja sig med det? 

Fem minuter en gång i veckan? Hur länge då? På fem minuter hinner inte jag avgöra om jag gillar innehållet eller ej. Fast jag får väl göra ett försök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar