tisdag 18 juni 2013

Resfeber


Köpstopp.
Resten av sommaren.
Nya skor idag igen!
Men dessa ska jag ha på RESAN.
Imorgon.
Då lämnar vi våra vackra blommor.
Som vanligt.
Varje år.
Det är synd.
De är ju nästan den enda lyx vi har i vår trädgård.

Det är synd om vår trädgård också.
Vi är liksom aldrig där.
Den vackra duken lades ut på bordet.
Men vi satt inne.
Barnen ordnade nästan som ett harem.
Det bygger jag gärna vidare på.

Solen går ned.
Väskorna är packade.
Varnar om väckning mitt i natten.
Ändå kan barnen inte somna.
Eller just därför.



























3 kommentarer:

  1. Tänk att jag aldrig fått äran att träffa era barn snygging, och hur många gånger jag hälsat på M är väldigt lätträknade.

    Fick just ett hugg i hjärtat över hur länge sen det var jag fick krama dig "tantmia" ;)

    Kram Ume

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det känns som att släktens sammankomster är färre nu än de var när vi var barn och varje kusin har ju som sin egen stora släkt nu när alla ni kusinbarn har egna barn. Det är livet. Hoppas ändå på att vi inom en inte alltför lång framtid kan träffas så jag får se dina små! Jag är så glad för din skull!!!

      Stor KRAM. //Mia

      Radera
  2. Dito!!

    Kram Magda.

    SvaraRadera