måndag 15 april 2013

Föräldrajobb

Pappan är pappaledig och jag försöker hålla mig undan så mycket som möjligt. 
Jag vill nämligen vara mamma-ledig och att pappan ska klara pappa-jobbet helt på egen hand. 
Det kan han. 
Men många gånger faller ändå servicebiten över på mig. 
Varför blir det så? 
Sen tycker jag att man borde ändra föräldraledig till föräldrajobb. 
Föräldraledig är man ju på jobbet. 
Är man hemma med barnen gör man ju föräldrajobbet.


Mitt huvud är tomt.
 Och snurrar runt av frågor.
Samtidigt.
Företagsanalyser, nyckeltal, barnuppfostran, relationsfrågor, vikt, kläder, inredning, miljöfrågor, veckans kalender, nästa veckas kalender, renovering, ekonomi, recept, vad ska jag bli när jag blir stor, vänner, inte vänner, hur mår hon, hur mår han, hur mår jag, vad vill jag, vad vill jag inte, hur vill jag, när, var, varför, hur.



Dessutom är jag tjock i halsen.
Det kan bli bättre.
Eller sämre.
Precis som livet.
Jag vet inte.
Gör ett försök att piffa till det.
Samtidigt som jag fascineras av livets små under.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar